Thursday, February 19, 2009

Selamat Bertugas MB baru

walaupun pelbagai dakwaan yang timbul...bermacam2 panggilan kedengaran...namun barisan kepimpinan Negeri Perak tetap menjalankan tugas apabila telah diberi mandat oleh Sultan Perak untuk memerintah negeri tersebut yang telah diambil alih pemerintah sebelum ini iaitu kerajaan Pakatan Rakyat... Nampaknya hanya rakyat sahaja yang berpakat dan barisan kepimpinan PAS,DAP dan Keadilan tidak pula menunjukkan kepakatan itu sehingga terlepas tapuk pemerintahan kepada Barisan Nasional...Pakatan Rakyat hanya mampu bertahan 11 bulan jer...selama 11 bulan pemerintahan tersebut aku xdapat nak nilai ape sumbangan yang telah dibuat...mungkin ada yang dibuat tp x diketahui aku mcm rumah terbuka ker...sumbangan derma ker...aku x tahu la...yang aku tahu sepanjang 11 bulan tersebut perkara yang diketengahkan dalam 'meeting' kepimpinan Pakatan Rakyat dulu adalah untuk menukarkan kereta rasmi kerajaan...itu jer la aku nampak...bukan main si Nizar ngan adik2 dalam Pakatan Rakyat bertikam lidah untuk beli kereta toyota Camry bg menggantikan kereta buatan tempatan sendiri...maklumla diorang ni kelas atasan...kena pakai yang ada jenama canggih cikit...tp bagi aku semua tu xder makna sbb aku dah lihat dengan mata kepala sendiri time aku gi Phuket...kat sana kereta yang paling banyak ats jlan adalah toyota...antaranya "TOYOTA CAMRY" ni la...jadi teksi lagi...itu jer taraf keta tu kat sana...tp kat sini pula Si Nizar ngan adik2 dibangga jer bila dapat naik Camry tu...dulu bukan main angin Pakatan Rakyat time kerajaan Persekutuan buat pengajian Sains,Matematik dalam Inggeris... nak bunuh bangsa sendiri la...x prihatin pada anak bangsa la...xde semangat cintakan negera la...mcm lg la...smpai malas nak bicara lagi...tp last2 sekali Pakatan Rakyat dah makan "ludah sendiri" beli Camry alasan caj servis perdana tinggi...banyak pakai duit rakyat...bila beli mahal kat pula kerajaan kenakan cukai yang tinggi...rasa sama ada Si Nizar beli ker aku beli ker cukai sama jer kut...apepun lantak ko la Nizar n Sahabat oi.... Apa yang penting kerajaan baru di bawah pemerintahan Si Zambry ni biar la diutamakan rakyat dulu kemudian baru kepentingan peribadi...tolong la tukar semula Toyota Camry tu pada Kereta Perdana buatan tempatan ni...lagi bagus kita sokong barangan buatan negera sendiri...buatan tangan anak tempatan... bangunkan semula keharmonian yang dah semakin teruk tercabar di Perak... kembalikan kemeriahan penduduk Perak yang dulu... hilangkan semula rasa dendam dan x puas hati dikalangan penduduk Perak... berikan semula kegemilangan di negeri Perak... agihkan semula apa yang menjadi hak rakyat...

0 comments:

Related Posts with Thumbnails