Wednesday, March 11, 2009

Perkara Lucu yang Aku baca...

ermm..sudah beberapa hari aku tidak mengeluarkan isi hati ini...sebaik aku melayari website2 politik Malaysia ini aku teruja pula ingin mengetahui aper cita mengenai perhimpunan mansukan PPSMI anjuran GMP ini...ade cerita menarik atau cerita lucu lagi yang timbul...dengan pantas jari-jemari aku menaip kata kunci "perhimpunan PPSMI"..dan hasil yang aku dapat..... ermm...ramai juga warga melayu yang datang...mengikut perhimpunan ini...berpakaian putih dan didada baju nampak begitu gagah logo pemansuhan PPSMI...yang memakai itu adakah hanya memakai kerana diberi percuma atau pakai kerana hati aku pun tak tahu la...itu hak diorg la... tapi disebalik semangat diorg ni...terselit juga cerita lucu orang kuat perhimpunan ni...aku dah agak...kalau dah nama tokoh kelahiran Pakatan Rakyat mesti ada kenyataan lawak+geli hati yang diucapkan...

macam biasalah soalan wartawan di Malaysia ini memang agak menarik dan best...yang si ketua ni(Datuk Dr. Hassan Ahmad, Pengerusi Gerakan Memasuhkan Pendidikan dan Pengajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris)dengan wajah yang bangga sebb perhimpunan yang dianjurkan berjaya menarik ramai pengikut terus mengeluarkan kenyataan bahawa perhimpunan ini tidak langsung didokongi atau bertulang belakang mana2 pihak politik terutamanya dari Pakatan Rakyat..."Saya bukan boneka, dan jika itu adalah tuduhan terhadap saya, saya menganggapnya sebagai satu penghinaan, saya ada otak, saya boleh berfikir dan saya juga ada ilmu" inilah sedutan ungkapan beliau bila wartawan mengajukan soalan mengenai penglibatan parti politik dalam perhimpunan memansuhkan PPSMI ini...
Bukan main marah lagi brother kita sorang ni...tapi xper biar aku buka satu persatu penipuan yang diungkapkan sebagaimana yang dikatakan bahawa Gerakan ini tidak didokongi oleh Parti politik... sebelum perhimpunan ini berlangsung...satu perhimpunan telah diadakan pada 23 Febuari 2009...yang mana aku turut hadir dalam perhimpunan tersebut yang diadakan di Dewan Perhimpunan Cina kuala Lumpur...maaf bro kehadiran aku bukan untuk menyokong gerakan ini...aku lalu di situ dan aku dapat tahu ada perhimpunan tersebut...aku pun saja la try join sekali...tgok ape yang dibincangkan... ooo...diorang nak mansuh PPSMI...ermmm...aku pun tgok la...boleh tahan la hadirin yang hadir...sahabat2 dari tempat beljar aku juga hadir sama...pakai baju yang diberikan lagi...tanda sokongan...ermmm...sedih hati tgok sahabat2 menjadi boneka gerakan ini... Aku rasa ketua perhimpunan ni (Datuk Dr. Hassan Ahmad) lupa tentang perhimpunan kat dewan tu agaknya...so aku tolong beritahula...itukan sejarah...bila dia lupa sejarah maka kecelaruan akn menjelma la...sebagaimana sekarang...dia kata takda parti politik...so aku bgtau la erkk.. 1) Gerakan dan perhimpunan tidak didalanggi oleh Parti Politik (PAS dan PKR)sebagaimana yang diucapkan...tp porah...habis yang VIP ko jemput tu sape bukan ahli politik...jawat jawatan tnggi lagi dalam parti masing2... ada Hadi Awang...presiden PAS yang duduk sebelah ko...yang Si Penasihat PKR ni dimaklumkan tak dapat datang...maklumla time tukan PKR sibuk ngan kes Si Eli...So Bro Anwar Ibrahim tak dapat datang...mungkin malu agaknya...
2)tak cukup pengawalan oleh polis...ko jemput jugak unit AMAL PAS...yang dok pakai baju merah tu...keja mereka macam biasa la...mengawal perjalanan program anjuran PAS dan Pakatan Rakyat...so kalu benar Gerakan yang Bro Hassan Ahmad kita ni buat bebas dari pengaruh parti politik...kenapa jemput Unit AMAL PAS ini...dah hilang keyakinan pada pasukan polis negara ker...atau memang PAS juga terbabit dalam perhimpunan pada malam itu... So bro Hassan Ahmad aper citer ni...lain yang diucap tapi lain yang dilihat...kenapa takda VIP dari UMNO atau BN yang ko jemput...sebab pada hikmat pemikiran ko semua orang BN tak sokong perjuangan dan Gerakan ko...so ko ajak PAS dan Pakatan Rakyat jer...itu bukankah PARTI POLITIK...knapa yang diajak bukan hanya bdan NGO...

0 comments:

Related Posts with Thumbnails