Saturday, April 18, 2009

PENANTI

salam para pembaca sekalian.... Aduh pening kepala aku melihat politik PKR ni...xabis2 nak tunjuk jaguh...aku dengan kawan2 seperjuangan pernah bergurau ketika minum di kedai kopi...sedap kopi mamak ni bncuh kali ni(hehehehe)... Kitorang penah bertanya-tanya siapakah YB yang bakal menemui ajal pulak...siapa pula YB yang bacul akan lari dari medan perjuangan yang bakal meletak jawatan....jika kekosongan kerusi DUN disebabkan oleh kematian aku dan kawan2 boleh lagi terima kenyataan...tapi yang aku paling menyampah ada YB2 yang bacul...dulu masa pilihan raya umum 12...bercakap bukan main lagi...gagah perkasa...muka garang cm singa...smpai orang semua yakin ni la YB yang patut diundi untuk membela nasib mereka... Tapi sekarang ni sorng demi sorng YB2 dri Pakatan Rakyat ni mula menjadi singa yang mengembek seperti kambing...mula menjadi YB yang bacul dan lari dari medan perjuangan...alasan yang diberi langsung tak tersampai akal aku dan teman2 untuk menerima...knapa perkara itu tak dipikirkan sebelum menerima tawaran untuk bertanding masa PRU12... Sekarang ni sibuk nak letak jawatan pulak...bila perkara ini berlaku...SPR akan buat pengumuman kecil...sedar x YB2 atau orang kuat Pakatan Rakyat bila pilihan raya kecil diadakan SPR akan mengeluarkan belanjawan yang besar untuk memastikan pilihan raya tersebut berjalan lancar...parti yang bertanding pun sama dan kebanyakkan msa dan perkara akan bertumpu di kawasan tersebut... Mana janji PR yang mengatakan untuk menjaga kebajikan rakyat...adakah ini menjaga kepentingan rakyat bila orng kuat keadilan, PAS dan DAP sibuk nak mengadakan kempen pilihan ry kecil... Atau mungkin juga taktik Pakatan Rakyat untuk menunjukkan yang rakyat mula mencintai mereka seperti kata2 sahabat saya(Dewa Kampung)...perkara ini tidak mustahil... Oleh itu,rakyat yang masih mampu berfikir atau yang xnak berfikir renung2kan lah...

0 comments:

Related Posts with Thumbnails