Thursday, April 16, 2009

PenantianKU

Sudah berminggu Tun Perak Bukit Gantang(anwar yg bgi gelarn ni) ni menang pilihanraya kecil P059 Bukit Gantang baru-baru ini...aku yang berkesempatan ke sana semasa proses berkempen kesemua calon dapat juga la singgah di beberapa ceramah yang dilakukan oleh PAS dan BN... Aper yang menarik hati aku...time aku g satu ceramah yang penceramah die bukan calang-calang org...hebat2 belaka gua cakap lu...Tp yg best time Si DSAI ni berceramah...cam besala kat mulut die cakap x dendam & tak kutuk org2 BN tp dalam bahasa halus die menipu...dri TUN M sampai ke Pak Lah dan membawa kepada Najib...semua dikutuk... pening aku tgok mak cik2 pak cik2 yang berpayung dlam hujan termakn dengan cerita dongeng si DSAI ini...x abis cite pasal kes die dulu...aduh modal lain xder...pastu hasut org supya bertelagah... namun ader yang menarik hati dan jiwa aku time die ceramah aritu...mane taknya dalam nada suara angkuh beliau...si DSAI ni menyatakan yang die akan umumkan suatu kejutan tuk rakyat Perak dan seluruh pelosok muka bumi Malysia ni...Tapi bila Pakatan Rakyat menang dan pilihan raya kecil P059 Bukit Gantang...nmpaknya ramai la makcik/pakcik dan pemuda Bukit Gantang kena tipu...bukan aper bila die ckp otak fikiran aku terus menyelak lapisan otak aku membwa kepada peristiwa 16 September dulu yang akhirnya berkubur terus...tak cukup itu si DSAI ni keluarkan kenyataan yang ramai ahli Parlimen di Sabah Sarawak akan lompat parti..tapi yang jadi sebaliknya...mendiam diri lagi abg DSAI sorang ni... Nah kali ini Pakatan Rakyat telah pun menang di Bukit Gantang...namun sampai ke hari ini DSAI ini belum pun menyuarakan berita tergempar tu...nmpaknya sekali lg propaganda DSAI menjadi untuk menarik undi simpati rakyat Bukit Gantang...aku akan trus menanti berita tersebut..

0 comments:

Related Posts with Thumbnails