Saturday, March 27, 2010

Nik Aziz Dah Nak Bersara! BETUL kerrr??????

Terkejut Hamba bila mendapat mesej serta melihat rakan-rakan di facebook sibuk berbicara mengenai Ulamak PAS ini yang dikatakan tidak mahu lagi dilantik menjadi Mursyidul Am PAS setelah sekian lama memegang jawatan tersebut.

Wah "rasa bahagia" Pok Nik bila mengandaikan yang nama beliau tidak akan dicalonkan sebagai Mursyidul Am akibat rasa sedar diri tentang rekod buruk yang dilakukannya yang mana banyak kali tidak datang mesyuarat peringkat pusat.
Bagaimanapun, di sudut hati Pok Nik ini masih tersimpan hasrat untuk beliau menerajui jawatan tersebut bilamana dengan alunan lembut sahaja menyatakan yang beliau akan menerima jawatan tersebut andai diberikan lagi peluang itu oleh Majlis Syura. Nampaknya "Tidak rasa bahagia" jugalah Pok Nik sorang ini. Mungkin Pok Nik rasa, dengan keadaan ini maka kerjaya politiknya juga turut akan lenyap sebagaimana jawatannya.
Atau apakah ini sebuah cerita layar yang digarap untuk membuatkan segenap peringkat usia penyokong PAS merasa hiba dan menangisi peristiwa ini. Lalu diambil peluang untuk digunapakai di Hulu Selangor kelak dengan mana terkeluarlah slogan baru. Jika dulu "UNDI PAS MASUK SYURGA", barangkali di Hulu Selangor akan muncul kain rentang yang berbunyi "UNDILAH PAKATAN RAKYAT TANDA SOKONGAN KEPADA NIK AZIZ".
Dalam keadaan sekarang pelbagai perkara yang tidak dijangka boleh timbul. Tanpa kita sedari dalang menfitnah PM dan isteri telah terbongkar. Licik betul cerita layar yang dimainkan oleh anak buah Anwar Ibrahim. Dan hamba hanya mampu berdoa, apa yang berlaku mengenai jawatan Mursyidul Am ini harap-harap bukan juga sebuah cerita layar yang diterbitkan oleh Anwar Ibrahim Production.
Buat Pok Nik, mungkin Allah sudah menetapkan sampai sini sahaja kerja Pok Nik. Pok Nik perlulah terima kenyataan ini jika hilang jawatan Mursyidul Am PAS. Tak perlu nak "rasa bahagia" atau apa jua rasa.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails