Sunday, January 31, 2010

Presiden Persatuan Mahasiswa Islam Menipu demi meraih Sokongan

Wah....hebat juga Presiden Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Malaya ni...Mungkin sebab pangkat yang disandang tu terlalu hebat maka dosa menipu tu boleh terhapus serta merta barangkali....
cuma satu jer hamba nak beritahu...kepada Saudara Presiden, Shazni Munir...jangan terlalu lancar sangat menuturkan kata-kata untuk jadi penulisan di akhbar-akhbar....buruk padahnya...Budak Penggerak dah mula meluat dengan awak...ni awak tambah lagi kemeluatan mereka terhadap awak dengan kenyataan BODOH dan SAMPAH awak dalam harian Metro semata-mata nak meraih sokongan Mahasiswa UM untuk bersama awak dalam bantahan E-voting....
Jangan nak babitkan Penggerak Mahasiswa dalam hal bantahan E-Voting ini...Penggerak Mahasiswa tidak campur tangan dalam urusan bantahan ini sebagaimana kenyataan BODOH yang dikeluarkan oleh Shazni Munir...
Ingatlah awak tu budak pengajian islam...lebih islam daripada hamba...solat pun tak tinggal...tapi sayang terpalit juga sedikit dosa menipu...jangan jadi hamba ALLAH yang munafik...Cakap perjuang Islam tetapi budaya menipu tak pernah hilang dari mulut.... Ini kenyataan balas yahg telah dikirimkan kepada hamba untuk tatapan semua agar tidak lagi terjebak dengan penipuan PMIUM....

MENJAWAB KEMBALI KENYATAAN AKHBAR YANG TELAH DIKELUARKAN OLEH HARIAN METRO PADA 30/1/2010

Penggerak Mahasiswa ingin menjawab segala tuduhan yang telah dikeluarkan oleh pihak pro-mahasiswa melalui Presiden Mahasiswa Islam UM, Shazni Munir Mohd Ithnin, berkata bantahan itu adalah kerjasama antara Pro Mahasiswa dan Penggerak Mahasiswa yang meragui ketelusan dan kelancaran sistem terbabit.

Penggerak Mahasiswa tidak pernah mengeluarkan kenyataan untuk menjalinkan kerjasama bersama pihak pro-mahasiswa untuk membantah e-voting. Pihak Penggerak Mahasiswa tetap berpegang pada pendirian bahawa jika sistem e-voting ini telus kami akan terus penyokong sistem e-voting ini.

Bantahan terhadap sistem e-voting ini bermula kencang apabila keputusan pilihan raya kampus um yang sepatutnya diumumkan pada 28/1/2010 terpaksa ditangguhkan kepada keesokkan harinya pada jam 10.00 pagi. Cik Fakhriatul Azhan salah seorang pegawai yang terlibat dalam jawatankuasa bantahan membuat pengumuman itu dihadapan para penyokong Penggerak Mahasiswa dan Pro Mahasiswa.

Namun,pihak Pro-Mahasiswa kelihatan tidak dapat menerima keputusan itu lalu bermulalah kekacauan dan kekecohan yang telah ditimbulkan oleh para penyokong pro-mahasiswa. Ketua jentera Penggerak Mahasiswa Mohd Asri Zulkifli telah berjumpa dengan pimpinan Pro-Mahasiswa iaitu Shafie Hashim, Shazni Munir dan Aizat Salleh untuk meminta mereka menenangkan anak-anak buah mereka.namun kelihatan mereka tidak mampu untuk mengawal anak-anak buah mereka ini.

Ketua jentera Penggerak Mahasiswa seterusnya memberitahu bahawa kita juga tidak berpuas hati jika keputusan pilihan raya kampus itu diumumkan pada keesokkan harinya. Selepas itu pimpinan Pro-Mahasiswa meminta kepada Mohd Asri untuk menghubungi Fahmi Adilah iaitu Pengerusi Penggerak Mahasiswa untuk bersama-sama mereka berjumpa dengan Datuk Naib Canselor meminta penjelasan mengenai perkara itu.

Apa yang berlaku adalah sebaliknya pimpinan Pro-Mahasiswa telah mungkir janji dan menidakkan persetujuan mereka tadi bersama pimpinan Penggerak Mahasiswa untuk bertemu Datuk Naib Canselor bersama-sama.malahan mereka membenarkan para penyokong mereka untuk merempuh dan membuat rusuhan di pejabat Datuk Naib Canselor. Ketua Penggerak Mahasiswa iaitu Mohd Asri Bin Zulkifli telah ditolak oleh para penyokong Pro-Mahasiswa serta ditunjukkan penumbuk ke mukanya oleh beberapa penyokong tegar Pro-Mahasiswa ini ketika cuba menghalang penyokong-penyokong Pro-Mahasiswa ini merempuh pejabat Datuk Naib Canselor.

melihat keadaan itu para penyokong Penggerak Mahasiwa juga berang dengan tindakan biadab mereka ini lalu turut bersama-sama menghalang para penyokong pro-mahasiswa ini daripada merempuh pejabat Datuk Naib Canselor. Berlaku sedikit pergaduhan tetapi keadaan ini dapat dikawal apabila pengawal-pengawal keselamatan um sampai bersama polis kor suksis. Mohd Asri telah menenangkan jentera Penggerak Mahasiswa dan meminta supaya semua jentera Penggerak Mahasiswa berundur untuk mengelakkan kejadian yang tidak diingini belaku.

Usaha pihak Pro-Mahasiswa untuk berjumpa Datuk NC hanya sia-sia kerana sebenarnya Datuk NC tiada dipejabatnya ketika itu. Seterusnya Shazni Munir memberitahu kepada para penyokongnya bahawa Penggerak Mahasiswa bersetuju untuk bersama-sama mereka menentang e-voting walaupun tiada kenyataan langsung yang dikeluarkan oleh pimpinan Penggerak Mahasiswa sama ada Mohd Asri dan Fahmi Adilah kerana ketika itu mereka hanya mahu berjumpa dengan Datuk Vc untuk meminta penjelasan bukannya mahu berkerjasama dengan Pro-Mahasiswa untuk menentang dan membantah e-voting. Kenyataan telah dimanipulasikan oleh pimpinan Pro-Mahasiswa dan mereka telah mengeluarkan kenyataan yang salah dan bertentangan.

Shazni Munir juga berkata kepada para penyokongnya bahawa mereka akan membuang baju dan pakaian Pro-Mahasiswa dan meminta Penggerak Mahasiswa juga menanggalkan baju dan pakaian Penggerak Mahasiswa untuk membantah sistem e-voting ini.tetapi perkara sebaliknya berlaku kerana mereka terus menggunakan pakaian serta baju Pro-Mahasiswa untuk membantah sistem e-voting ini.perkara ini dapat dibuktikan dengan jelas bahawa tiada kerjasama langsung antara pihak Pro-Mahasiswa dengan Penggerak Mahasiswa . Jika ada kerjasama sudah tentu pihak penggerak mahasiswa akan berada bersama-sama mereka. Malahan mereka sendiri yang menolak Penggerak Mahasiswa.

Kenyataan yang dikeluarkan oleh Shazni Munir ini perlu dijelaskan dengan segera kerana kenyataan itu merupakan suatu fitnah kepada barisan Penggerak Mahasiswa.

Penjelasan Mengenai Perjumpaan Dengan NC (Menjawab penipuan oleh Shazni Munir mengenai keyataan Datuk NC)

Shazni berkata, dua resolusi dicapai hasil perbincangan dengan Naib Canselor UM, Datuk Dr Ghauth Jasmon yang berakhir jam 5.30 petang, semalam. Menurutnya, antara resolusi yang dicapai adalah siasatan yang akan dilakukan Terhadap Timbalan Naib Canselor (TNC) HEPA, Prof Madya Datuk Dr Azarae Idris dan proses pengundian akan dilakukan semula.

“pilihan raya kampus secara manual akan dijalankan semula selepas siasatan ke atas TNC HEPA dan kemungkinan mengambil masa untuk dilaksanakan``

Kenyataan yang telah dikeluarkan oleh Shazni Munir di sini juga BERCANGGAH dengan kenyataan Datuk NC sendiri. Ketua jentera Penggerak Mahasiswa Mohd Asri Bin Zulkifli telah pergi berjumpa sendiri Datuk Naib Canselor pada jam 6.30 petang kerana mahu meminta penjelasan sendiri daripada Datuk Naib Canselor mengenai hal dan perkara itu.

Datuk Naib Canselor memberitahu kepada Mohd Asri bahawa beliau meminta pihak Pro-Mahasiswa mengemukakan bukti kepada beliau mengenai masalah-masalah yang berlaku dalam sistem e-voting. Beliau juga meminta pihak Pro Mahasiswa untuk mengemukakan bukti secara kukuh jika pengendali sistem ini telah membuat penipuan serta membenarkan pihak Pro-Mahasiswa untuk melantik IT Consulton yang mereka percayai untuk menyiasat ketelusan sistem e-voting ini.3 perkara ini telah dijelaskan oleh Datuk Naib Canselor kepada Mohd Asri.

Mohd Asri juga bertanya adakah pilihan raya akan diadakan semula dan adakah sistem manual akan dilaksanakan. Datuk Naib Canselor menjawab sistem e-voting ini akan terus dilaksanakan setelah melihat kepada bukti-bukti yang kukuh daripada pihak Pro-Mahasiswa dibahagian mana sistem ini tidak telus dan Datuk NC akan memperbaiki sistem e-voting ini.namun begitu Datuk Naib Canselor menyatakan jika masa untuk membaiki sistem e-voting itu mengambil masa selama 3 bulan maka sistem manual terpaksa dijalankan. Inilah kenyataan yang telah dikeluarkan oleh Datuk Naib Canselor kepada Mohd Asri B Zulkifli ketua jentera Penggerak Mahasiswa. Kenyataan yang dikeluarkan oleh Shazni Munir sememangnya bertentangan dengan kenyataan yang telah dikeluarkan oleh Datuk Naib Canselor sendiri.

P/S: jika dibaca kenyataan ini bukan sahaja terdapat pembohongan kerjasama tersebut malahan terdapat juga pembohongan dari segi kenyataan Datuk NC yang telah diputarbelit....Cukup-cukuplah menipu...dengar kata flyer mengenai perkara ini juga telag bertabur disekitar UM....Habislah budak UM ni diperbodohkan oleh Shazni Munir sorang ni....

0 comments:

Related Posts with Thumbnails